Het is tegenwoordig niet meer weg te denken: TikTok is hot, hot, hot! Dit social media platform is zelfs niet alleen populair voor privégebruik, maar wordt zakelijk gezien ook meer relevant. TikTok wordt steeds vaker ingezet als marketing tool. Betekent dit dat wij als ondernemers vanaf nu voor de camera moeten om een dansje te doen? Het antwoord daarop is natuurlijk nee. Wél is het goed om te weten hoe je dit platform toch in kunt zetten ten goede van jouw marketingstrategie. Lees snel verder!
TikTok en generatie Z
Met maandelijks wereldwijd zo’n ruim 1 miljard actieve gebruikers, is TikTok een snel ontwikkeld en razend populair social media platform. Hoewel de app startte als hype onder jongeren die dansvideo’s deelden met anderen, is de doelgroep tegenwoordig een stuk minder gelimiteerd. Naast alle grappige en vermakelijke content die word gepost door jongeren tussen de 10 en 20 jaar, is er op TikTok plaats gemaakt voor business content. Omdat generatie Z het grootste deel van het gebruikersbestand van het platform is, is dit de ideale weg voor bedrijven om jongere consumenten te bereiken.
Videocontent: rising star
Het maken en posten van videocontent op social media kanalen speelt een grote rol in marketingland. Platformen zoals Instagram, Facebook en Twitter maken ook steeds meer ruimte voor het plaatsen van video’s; denk aan de welbekende Reels op Insta of Facebook Watch. TikTok is als medium specifiek ontwikkeld voor videomateriaal. Daarnaast is het mogelijk om video’s te vertalen naar verschillende talen. Een een ander groot voordeel is dat je jouw account kunt koppelen aan de andere platformen, waar je de gemaakte videocontent dus ook kunt delen. Op deze manier heb je potentieel een wereldwijd, groot bereik voor elke gewenste doelgroep.
TikTok als marketingtool
Nu we weten dat TikTok een grote rol speelt in de social media wereld vraag jij je vast af: hoe zet ik dit in als marketingtool voor mijn onderneming? Het platform staat gekend om zijn nadruk op creativiteit en zelfexpressie. Dit betekent dat we af kunnen wijken van traditionele reclame en met behulp van filters, effecten en andere bewerkingsopties advertenties naar een ander level te tillen. TikTok biedt een unieke en aantrekkelijke kans voor bedrijven om connectie te maken met klanten en producten of diensten te promoten. Door video’s visueel aantrekkelijker te maken, zal de engagement met je klanten verhoogt worden.
Mijn Social Media Assistent – TikTok expert
Wil jij ook graag TikTok inzetten als marketingtool, maar heb je geen idee hoe je dit het beste aan kunt pakken? Dan heeft Mijn Social Media Assistent de ideale oplossing voor jou: de content shoot! Wij komen graag naar je toe om een dag content te maken welke volledig geschikt is om te plaatsen op jouw TikTok kanaal. Samen met jou maken maken we een draaiboek, waarna we met een camera op stap gaan. Mijn Social Media Assistent geeft advies en helpt jou met het opzetten en onderhouden van jouw TikTok profiel ten goede van jouw onderneming. Kijk voor meer informatie over onze content shoot dag op de website!