Gebruik jij Pinterest al voor jouw onderneming? Als jouw doelgroep zich daar bevindt dan kan Pinterest niet missen in jouw social media strategie! Pinterest is meer dan alleen leuke plaatjes kijken. Mensen pinnen inspiratie op hun borden omdat ze daadwerkelijk interesse hebben in die producten, informatie of diensten. Drie keer raden wat er op die pin staat? Jouw link natuurlijk. Op die manier haal jij verkeer naar je website of webshop.
Hierbij geven wij je 8 tips over hoe jij Pinterest met succes kan inzetten voor jouw onderneming!
1. Begin zakelijk
Een zakelijk account maken is een must als je het wilt inzetten voor je bedrijf. Een zakelijk account heeft enorme voordelen. Zo krijgt jouw profielpagina een nieuwe look en kan je bij de Pinterest-statistieken. Je kan op een zakelijk account ook meer informatie kwijt, waardoor het voor potentiële klanten makkelijker is om contact met je op te nemen. Ook worden je pins vaker getoond op de feed van je volgers, super handig!
2. Consistent zijn is key
Het is echt mega belangrijk dat je consistent blijft pinnen als je Pinterest voor je bedrijf gebruikt. Mensen moeten jouw bedrijf herkennen en dit kan je goed inzetten met je pins. Het maakt bij Pinterest totaal niet uit hoeveel je per dag pint, maar zorg wel dat je dit goed volhoudt en niet de volgende dag niks pint. Blijf ook alleen pins pinnen die echt relevant zijn voor jouw bedrijf en jouw doelgroep.
3. Zoeken, zoeken, zoeken
Je wilt natuurlijk dat mensen jouw pins kunnen vinden en dan zijn goede zoekwoorden echt cruciaal! Op Pinterest heb je bijna geen contact met anderen en daarom zijn zoekwoorden zo belangrijk. Zorg dat je de beste zoekwoorden voor jouw bedrijf gebruikt en zorg dat je deze op veel plekken terug laat komen. Op je profiel, je Pinterest borden en al je pins natuurlijk.
4. Laat jouw pins stralen
Gebruik voor je eigen pins de juiste kleuren die bij jou huisstijl passen. Wees niet bang om lekker creatief te zijn en laat je pins ertussen uit blinken! Je moet de mensen met jouw afbeelding genoeg kunnen aanspreken, zodat ze gaan klikken. Door teksten groot en duidelijk in je pin te zetten kan je snel de aandacht trekken van een potentiële klant.
5. Pinterest borden
We vinden het allemaal handig om precies te kunnen zien waar je naar op zoek bent. Pinterest borden zijn daarom echt een top uitvinding! Je kan verschillende borden aanmaken en hier verschillende relevante content op zetten. Super overzichtelijk voor jou en je potentiële klanten!
6. Heb je me al gezien op Pinterest?
Dit is natuurlijk ook mega belangrijk voor je following op Pinterest. Laat op je website zien dat je nu ook pinterest gebruikt met een automatische link naar je account. Op Instagram en Facebook kan je ook een post of story plaatsen om te laten weten dat je bedrijf nu ook super leuk Pinterest gebruikt!
7. Geen selfie platform
Wie houdt er nou niet van leuke selfies en fotootjes plaatsen, alleen dit is dus echt niet de bedoeling voor je Pinterest pagina. Mensen zitten op Pinterest om leuke ideeën en inspiraties op te doen. Zorg dus dat je tijdloze content plaatst zodat je over een aantal jaren nog steeds relevant bent met je content.
8. Blijven plannen
Merk je dat je te druk bent met elke dag content plaatsen voor Pinterest? Plan dan alvast vooruit! Er zijn verschillende tools waarmee je jouw content voor de aankomende weken alvast kan inplannen. Zo weet je ook zeker dat je de consistentie erin houdt en dat je er verder niet meer zo vaak naar om hoeft te kijken.
Heb jij nog meer goede ideeën? Wij vinden het super leuk om te horen dus laat je reactie achter in de comments!