Met het opzetten van een online bedrijfsanalyse, bieden wij jou inzicht in verschillende factoren die helpen bij het nóg effectiever inzetten van social media en online marketing in jouw bedrijf. Wil je ontdekken hoe je jouw onderneming kunt onderscheiden van directe concurrentie in de omgeving waarin jullie je bevinden? De online bedrijfsanalyse bestaat uit twee belangrijke onderdelen: de social media strategie en de online marketing strategie. Hoe we dit voor jou en je bedrijf regelen, leggen we hieronder uit.
De Social Media Strategie
Door het opstellen van een social media strategie breng je structuur aan in je activiteiten op social media. Dit gaat verder dan het opzetten van een bedrijfsaccount op een social media kanaal en wekelijks een leuke afbeelding plaatsen. Social media kost tijd en daarom is het belangrijk om exact voor ogen te hebben hoe je het op een efficiënte en voordelige manier in kunt zetten voor jouw bedrijf. Mijn Social Media Assistent helpt je doelen te stellen en daarop te focussen, wat zal leiden tot resultaten!
Wat komt aan bod?
In een social media strategie beschrijven wij allereerst jouw doelen en doelgroep. We onderzoeken de huidige kanalen die jouw bedrijf inzet en stellen vast welke social media kanalen je gaat inzetten. Verder zullen we duiken in de online activiteiten van de concurrentie en ons verdiepen in het online zoekgedrag van de doelgroep. Op basis van deze bevindingen zal een hashtag onderzoek gedaan worden, waarna een voorstel wordt opgesteld van een passende social media huisstijl en geschikte posts die hierbij passen.
De Online Marketing Strategie
Een ander onderdeel van de online bedrijfsanalyse is de online marketing strategie. In dit onderdeel trekken we de strategie breder: van social media naar algemene vindbaarheid. Hoe kun jij gevonden worden op Google? Wat doen jullie op dit moment aan zoekmachine optimalisatie (SEO) en waar valt winst te behalen? Dat gaan we voor jouw bedrijf in kaart brengen bij dit onderdeel.
Wat komt aan bod?
We starten dit onderdeel met een onderzoek naar de website van de desbetreffende organisatie. Zo kijken we naar de conversie, ofwel het aantal bezoekers dat op jouw website terecht komt en of zij al dan niet actie ondernemen. Daarnaast bekijken we de gesteldheid van SEO en stellen we vast waar de verbeterpunten liggen en hoe dit aangepakt kan worden. Het laatste belangrijke deel van de online marketing strategie is het zoekwoord onderzoek. Hoe wordt jij gevonden? Op welke zoekwoorden wordt jouw website gevonden en liggen hier wellicht verbeteringen? We duiken in de online vindbaarheid van jouw bedrijf en stellen een plan op om deze te verbeteren; bijvoorbeeld door middel van het publiceren van SEO teksten of huidige teksten op de website te optimaliseren.
Wij gaan met je in gesprek, stellen vragen en bundelen de antwoorden in het plan: jouw strategie!
Is adverteren voor jou interessant?
Ook gaan we in de online bedrijfsanalyse de mogelijkheden voor jou bekijken om online te gaan adverteren. Zo kijken we of het zin heeft om bijvoorbeeld op social media te gaan adverteren of wellicht is het verstandiger om via Google ads te gaan investeren. Alles om te zorgen dat jij jouw doelgroep gaat bereiken. Zo heb je een totaalbeeld van de online mogelijkheden voor jouw bedrijf.
Ook geïnteresseerd in een online bedrijfsanalyse voor jouw bedrijf?
Dagelijks helpen wij meerdere ondernemers met hun activiteiten op social media en/of op het gebied van online marketing. Dit doen wij altijd op basis van een plan: een strategie. De statistieken vertellen ons of we nog steeds de juiste strategie volgen.
Lijkt zo’n plan jou ook wat? Wij helpen je graag bij het ontwikkelen en opzetten van jouw online marketing en social media strategie. Dat doen we samen met jou. We gaan met je in gesprek, stellen vragen en bundelen de antwoorden in het plan: jouw online bedrijfsanalyse!