Vallen de resultaten tegen in de eerste weken van een advertentie?
Dan worden ze vaak uitgezet onder het mom van, het werkt niet. Natuurlijk wil je dat jouw advertentie campagnes converteren in leads en nieuwe klanten. Maar een campagne kan ook in een later stadium pas conversies opleveren. Dus zet een advertentie niet zomaar meteen uit als deze na een paar weken nog geen omzet voor je heeft opgeleverd.
Zowel Google als social media platforms hebben altijd tijd nodig in een advertentiecampagne. De zogenoemde leerfase.
Wij hebben al zo vaak meegemaakt dat een campagne de eerste paar weken niks leek op te leveren maar toen ineens ging als een malle. Dan moest die campagne bijvoorbeeld eerst een hogere frequentie hebben. Oftewel mensen moesten de advertentie eerst een aantal keren gezien hebben voordat ze actie gingen ondernemen. Natuurlijk moet je advertenties blijven optimaliseren en a/b testen. Maar zet ze nooit zomaar uit. Dat is zonde!
Het is ook goed om het budget niet meteen vol in te zetten. Start met minder zodat Facebook, of bijv Google eerst kan leren. Als de leerfase voorbij is kan je altijd opschalen met je budget.
Heb je vragen? Neem gerust even contact op om te zien hoe wij jou kunnen helpen met je campagnes!